Een kwaliteitsvolle dienstverlening is een prioriteit voor Stad Roeselare en voortdurend verbeteren zit in het DNA van de organisatie. Daarom lanceert de Stad een nieuwe campagne rond heldere en toegankelijke dienstverlening. Onnodig ingewikkelde brieven, omslachtige procedures of onduidelijke websites? Dat kan beter! Burgers, ondernemers en verenigingen krijgen de kans om hun feedback te geven: Wat is duidelijk? Wat kan eenvoudiger? Die inzichten helpen de Stad om haar dienstverlening nog klantvriendelijker te maken.
Duidelijkheid voorop
Uit het klantentevredenheidsonderzoek blijkt dat burgers tevreden zijn over het contact met de eerstelijnsdiensten, maar dat er nog ruimte is voor verbetering op vlak van leesbaarheid en eenvoud. De nieuwe campagne focust daarom niet alleen op de helderheid van communicatie – zoals brieven of websites – maar ook op de eenvoud van de procedures achter de schermen. Hoe makkelijker het proces is, hoe eenvoudiger de communicatie kan en hoe beter de dienstverlening loopt.
Jouw mening telt
Iedereen kan via verschillende kanalen laten weten wat ze net wel of net niet duidelijk vinden. Dat kan digitaal via de website, telefonisch via het gratis nummer 1788 of door langs te komen aan het onthaal van het Stadhuis of het Welzijnshuis waar je een kaartje kan invullen en afgeven. Zo zorgt de Stad ervoor dat iedereen zijn mening kan geven.
Van feedback naar actie
De campagne loopt in mei en juni. In september, tijdens de Week van de Geletterdheid, koppelt de Stad de resultaten terug. Er wordt niet alleen geluisterd, maar ook concreet actie ondernomen. Kan iets niet aangepast worden? Dan legt de Stad transparant uit waarom. Heb je een suggestie of opmerking? Geef ze door via roeselare.be/duidelijk of bel gratis naar 1788.