KUURNE/ROESELARE: Kloen schenkt cheque aan KreaKollektief De Branding voor hun project Het Kunstuur

Ingediend door Stefaan op za, 07/06/2025 - 08:00

KLOEN, het goede doel dat aan HET KUNSTUUR - Roeselare  gekoppeld werd, begeleidde in de editie 2024-2025 een groepje personen met het syndroom van Down van het KreaKollektief De Branding. In april 2024  genoten ze samen van de unieke kunstbeleving in de vroegere Sint-Amandskerk te Roeselare. De werken raakten en inspireerden. Zes creatievelingen met het syndroom van Down gingen meteen aan de slag om elk 2 werken die hen speciaal boeiden een eigen interpretatie te geven en hun visie op het doek weer te geven.

Hun schilderijen werden vanaf 3 oktober 2024 tot 10 maart 2025 in 'Het Kunstuur - Roeselare' in de zijbeuk van de vroegere Sint-Amandskerk tentoongesteld. Hieraan werd  ook een online veiling gekoppeld waar de werken per opbod verkocht werden t.v.v. Kloen en het KreaKollektief.  
Alles leidde tot een verbluffend resultaat. Op alle werken werd duchtig geboden. De biedingen varieerden van 50€ tot zelfs 600€. De totale opbrengst bedroeg: 2046€.  Kloen vzw  wil deze  volledige  opbrengst graag schenken aan De Branding Kuurne t.v.v. hun  verdere werking én van de zes creatievelingen die aan het project meewerkten.
 

Geschreven door
Mandelnieuws/ Foto RV