ROESELARE: Wist je dat... Roeselare haar toeristische belevingen extra in de markt zet deze winter?

Ingediend door Stefaan op do, 05/12/2024 - 08:00

Roeselare zet sinds een paar jaar nog sterker in op de promotie van de toeristische troeven in de stad. Met een extra campagne tijdens deze wintermaanden wil de stad zijn permanent aanbod voor meerwaardezoekers een extra duwtje in de rug geven.
Want ook buiten het toeristisch zomerseizoen is een dagje Roeselare meer dan ooit de moeite waard met trekpleisters zoals KOERS, Het Kunstuur, de recent vernieuwde rondleiding in Brouwerij Rodenbach, maar ook Bunker 1944 en een nieuwe beleving rond Adriaen Willaert. 

De laatste jaren zette Stad Roeselare hard in op het verder uitbouwen van de stad als een toeristische bestemming. Denk maar aan de vernieuwde rondleiding in brouwerij Rodenbach of de beklijvende tentoonstelling over WO II en de Poolse bevrijding in Bunker 1944. Kunstliefhebbers kunnen sinds 2023 dan weer op een interactieve manier Belgische topkunst ontdekken tijdens een bezoek aan Het Kunstuur in de Sint-Amandskerk. En volgende week wordt, met steun van Toerisme Vlaanderen, ook nog eens een nieuwe muzikale beleefwandeling rond Adriaen Willaert gelanceerd. Tot slot is er KOERS, het internationaal gerenommeerd museum van de Wielersport, al jaren een must-see voor bezoekers aan de stad.   
De rode draad van het permanent toeristisch aanbod is dat meerwaardezoekers, met een passie voor cultuur, erfgoed en sterke verhalen hun hartje kunnen komen ophalen in Roeselare. De campagne wil die bezoekers, van over heel Vlaanderen, triggeren met ‘wist-je-datjes' en hen zo laten kennismaken met wat Roeselare allemaal te bieden heeft.   

‘Wist je dat je in Roeselare je eigen Rodenbachbier kunt blenden’, bijvoorbeeld, of ‘Wist je dat Samson en Ensor elkaar gevonden hebben in een kunst-expo in Roeselare’. Geen nieuwe info voor wie Roeselare al goed kent, maar wel verrassend en prikkelend om interesse te wekken van nieuwe bezoekers die nog nooit in Roeselare kwamen. De campagne spoort ook aan om de Roeselaarse bezienswaardigheden te combineren met elkaar, of met een half dagje shoppen bijvoorbeeld.  

Radio 1 en digitale advertenties
Deze toeristische campagne is aanvullend aan de de campagne ‘Kerst in Roeselare’. Onder andere door de samenwerking met Radio2 wil Roeselare mensen massaal naar de stad laten afzakken om te genieten van de kerstsfeer. Deze nieuwe toeristische campagne start ook in december, parallel met de kerstcampagne, maar loopt nog tot eind januari. Er wordt gemikt op meerwaardezoekers van over heel Vlaanderen en die worden bereikt via radiospots op Radio 1 en gerichte digitale marketing, onder andere via sociale media en een samenwerking met Uit in Vlaanderen. Ook de toeristische partners zoals Brouwerij Rodenbach en Het Kunstuur werden betrokken bij de campagne en werken enthousiast mee.  
Omdat de focus ligt op de permanente belevingen, kan de campagne ook makkelijk op een later tijdstip herhaald worden.
 

Geschreven door
Mandelnieuws/ Foto stad Roeselare